Stokke Unge Venstre er en realitet

På et konstituerende møte på Stokke rådhus 3. mai kunne Vestfold Unge Venstre markere at et nytt lokallag var på plass. Det arbeides svært godt blant fylkets Unge Venstre-medlemmer. Dette har nå ført til at Stokke Unge Venstre med hele 17 medlemmer kunne få på plass sitt første styre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Fra v.:Elise Rove, Sondre Stålerød, May-Linn Røisgård, Anniken Haugan, Kristine Antonsen Røed. Ikke til stede: Hermann H. Hansen

Med tanke på at det ved inngangen til 2011 bare var May-Linn Røisgård fra Stokke som var aktivt medlem i Vestfold Unge Venstre, har det skjedd utrolig mye i løpet av årest førset fire måneder!

Ved vurderingen om oppretting av nytt lokallag i Stokke ble det klart nedstemt i fylkesstyret i Vestfold UV. Ved ny vurdering for 2 uker siden så man seg nødt til å vekke liv i aktivitet i lokallagene igjen grunnet mer aktivitet, og da ble det klart at Stokke hadde potensiale til å være et sterkt lokallag.

Derfor ble det innkalt til årsmøte for stiftelsen av Stokke Unge Venstre (SUV), slik at det skulle bli enklere å ha mer lokal aktivitet heller enn veldig store møter. På denne måten er det også enklere å engasjere nye medlemmer i godt lokalpolitisk miljø.

3. mai 2011 hadde Stokke Unge Venstre sitt første årsmøte noensinne og stiftet med dette et nytt lokallag i Unge Venstre. Unge Venstre vokste i løpet av 2010 med 27% nasjonalt, og alt tyder på at veksten fortsetter, også utenfor byene.

I år stiller Vestfold Unge Venstre sterkt i valgkampen, med SUV i spissen. SUV kommer til å stille på stand på Tønsbergmessa, være tilstede under Stokke-dagene (17.-18. juni) og besøke flere skoler.

Vi driver aktivt med debattskolering for å få så mange som mulig klare for skoledebattene til høsten, sier styremedlem May-Linn Røisgård. Vi har flere påmeldte også til Valgkampseminaret som skal være i slutten av juni og har flere lokale skoleringer fram til valget. På årsmøtet snakket vi ellers om alt fra planlegging av valgkampen lokalt til påmeldinger til den årlig sommerleiren utenfor Arendal, fortsetter May-Linn.

Årsmøtet valgte følgende styre:
Lokallagsleder:
Sondre Stålerød

Nestleder:
Elise Rove

Styremedlemmer:
May-Linn Røisgård
Anniken Haugan
Kristine Antonsen Røed
Hermann H. Hansen

Styret i Stokke Venstre gratulerer Unge Venstre med nytt offensivt lokallag, og ser fram til godt samarbeid i tiden fram mot valget.

Tønsbergs Blad hadde følgende oppslag på sin nettavis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**