Bygging av svømmehall- utsatt igjen!

16. september behandlet kommunestyret sak 14/83, “Bygging av svømmehall i Nes kommune”. Høyre, FrP, SV og Sp valgte å utsette vedtak i bygging av svømmehall til novembermøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Debatterte utsettelsesforslag
Kommunestyret startet med å debattere utsettelsesforslaget fra formannskapet. Nes Venstre argumenterte med at en utsettelse vil bety økte kosntnader i forbindelse med innførelse av ny teknisk forskrift (TEK 15). Ny forskrift betyr nye og strengere krav til energibruk i bygg, dette betyr at svømmehallen må omprosjekteres for å tilfredsstille nye krav. I tillegg står rehabilitering/ riving av Vormsund ungdomsskole på trappene, dette vil medføre at grunnskolen i Nes vil stå helt uten tilbud i svømmeopplæringen dersom svømmehallen ikke legges ut for bygging nå.

Nes Venstre har programfestet bygging av svømmehall, og fremmet i saken følgende forslag til vedtak:

1. Rammen for bygging av svømmehall utvides fra kr 100 000 000,- til 120 000 000,- inkludert påløpte kostnader.

2. Det utlyses konkurranse av prosjektet med foreliggende anbudsgrunnlag.

3. Rådmannen gis i oppdrag å starte sonderinger for utleie av svømmehallen inkludert 2. etasje.

Forslaget fikk støtte av Arbeiderpartiet og Kristelig Folkeparti.

Svømmehallsaken vil komme tilbake til kommunestyret i november.

Du kan lese kommunestyresaken her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**