Nytt tinghus i Stavanger

Venstre fikk gjennomslag i budjsettforhandlingene med regjeringen for at nye Stavanger tinghus for første gang har fått plass i statsbudsjettet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**

stavanger tinghus

Foto: N/A

Iselin Nybø, Stavanger, Rogaland

Foto: Tone Staven

— Venstre har fått inn de 3,5 millionene Domstoladministrasjonen ønsket til en konsekvensutredning av tinghuset i Stavanger. Det lå ikke inne i forslaget til noen av de andre partiene, bortsett fra hos Venstre, og når vi nå har fått det inn i budsjettavtalen er vi veldig godt fornøyd med det. Det er seire som denne som gjør det ekstra kjekt å være politiker, sier Iselin Nybø (V) til RA.

Sorenskriver Helge Bjørnestad er godt fornøyd med at Venstre har fått med penger til konsekvensutredning.
– Min spontane kommentar er: Jippi. Jeg er svært tilfreds med denne nyheten, sier Bjørnestad til Aftenbladet.

Venstres stortingsrepresentant fra Rogaland, Iselin Nybø, forteller at pengene tildelt tinghuset er en seier for Stavanger og Venstre.
— Tinghuset er gammelt og har et stort behov for å bli gjort noe med. Det er noe som det har vært behov for lenge. Jeg vet at det er mange som har jobbet for å få det på plass, sier hun til NRK Rogaland.

Les også: Mye bra for Rogaland i ny avtale om statsbudsjett

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 9 år siden.**