SFO holder sommerstengt i juli

Utvalg for oppvekst og levekår behandlet i gårsdagens møte vedtektene for SFO i Eidsvoll, og vedtok å holde sommerlukket fire uker i juli. Hensikten er å spare 250 000 kr. Venstre stemte imot, og mener det bør være et visst SFO-tilbud også i juli.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Da utvalget debatterte saken ble det henvist til at vedtaket skal bidra til at kommunen sparer 250 000 kr. At SFO må holde sommerstengt er en konsekvens av budsjettvedtaket for 2013 som kommunestyrets flertall Ap og FrP gjorde i desember.

Kjersti Almåsvold gjorde det klart at hun ikke følte seg forpliktet til å stemme for forslaget om sommerstengt SFO. Grunnen er at Venstre ikke har stemt for budsjettet som ble vedtatt i kommunestyret. Hun sa at det sikkert ikke er behov for fullt SFO-tilbud i juli, men det bør finnes et tilbud. Noen familier har ikke andre muligheter enn SFO. For eksempel aleneforeldre, og nyinnflyttede uten lokalt nettverk eller mulighet for å ta ut tilnærmelsesvis hele ferien i juli,

Venstre fikk følge av SV og SP, og alle tre stemte mot sommerstengt SFO.

Du kan lese sakspapirene i denne saken (sak 13/32 her).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**