Tord Hustveit i EUB: Tog må gå mellom Eidsvoll og Dal!

Akershus Venstres ungdomskandidat ved stortingsvalget, Tord Hustveit fra Eidsvoll sier i dagens EUB at togforbindelsen mellom Eidsvoll og Dal må gjenåpnes. Det vil gi reelt skolevalg for ungdom, og bedre arbeidsmarked.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

I intervjuet med EUB, som står på s. 4 i dagens avis, sier Tord Hustveit at en gjenåpning av togtrafikken mellom Eidsvoll og Dal også vil gi en bedre kommunikasjon til Jessheim og Kløfta. Reisetiden med tog til Jessheim kan bli nesten det halve av reisetiden med bil. Ungdom kan få et reelt skolevalg, og bedre muligheter på arbeidsmarkedet på Romerike.

Tord Hustveit

Foto: Eidsvoll Venstre

EUB understreker at samtlige partier støtter kravet, men Hustveit peker på at Venstre har fått fylkespartiet med seg på dette kravet. Og partiet har lederen i fylkeskommunens utvalg for plan og miljø. Problemet er at mens fylkeskommunen styrer busstrafikken er det NSB som styrer togtrafikken. Hustveit mener regionale myndigheter også bør styre togtrafikken, for å kunne gi et mer helhetlig kollektivtilbud i fylket.

Artikkelen i EUB er foreløbig ikke på nett.

Du kan lese et intervju med Tord Hustveit fra 2011-valgkampen her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**