TV-overføring bare fra kommunestyret?

I kveldens formannskapsmøte skal interpellasjonen fra Venstre og Høyre om TV-overføring fra møter i folkevalgte organer behandles. Rådmannen foreslår at kun kommunestyremøtene skal TV-overføres. Venstre mener at dette ikke er nok. Saken blir foreslått behandlet sammen med budsjettet for 2014 – 2017.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Da interpellasjonen ble behandlet i kommunestyret 19.mars i år, stilte Venstre og Høyre følgende spørsmål:

“Vil ordføreren ta initiativ til direktesending/streaming fra møter i folkevalgte organer i Eidsvoll, enten gjennom kommunens hjemmeside eller gjennom et samarbeide med eksterne aktører?

Kun TV-overføring fra kommunestyret
Rådmannen skriver i sitt saksfremlegg: “Det er i interpellasjonen ikke sagt noe om hvilke møter det er aktuelt å sende fra. Rådmannen legger til grunn at det er kommunestyrets møter som skal overføres på nett.
Kommunestyresalen er også best egnet til formålet forutsatt at løsningen ikke skal på plass før prosjektet med å skifte ut gulvet og å bygge om podiet er utført.”

Forslaget fra rådmannen i saken:

Direktesending av kommunestyrets møter i Eidsvoll vurderes i forbindelse med
kommunestyrets behandling av Handlingsplan og budsjett for 2014 — 2017.

Venstre vil ha overføring fra fire folkevalgte organer
Som det fremgår av spørsmålet over, og interpellasjonen (se lenke over), har Venstre og Høyre spurt om TV-overføring fra møter i folkevalgte organer. Venstre mener dette skal gjelde kommunestyret, formannskapet, og de to hovedutvalgene.

Se sakslisten til formannskapets møte her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**