IDAG: Budsjettkonferanse i Eidsvoll

Kl. 09.000 idag åpner ordfører Einar Madsen (Ap) formannskapets budsjettkonferanse, som avholdes i Letohallen. Den pågår hele dagen, frem til kl. 1500. Les programmet her. Samtidig melder EUB at rådmann Brynhild Hovde varsler at hun går av med pensjon 01.august neste år.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Budsjettkonferansen markerer starten på en hektisk innspurt for de folkevalgte i Eidsvoll. Budsjettet for 2014 og handlingsplanen for 2014 – 2017 presenteres. Så skal de folkevalgte sette seg ned og lage sine alternativer – og finne samarbeidspartnere som kan danne flertall. I Eidsvoll er det meste åpent. Etter valget i 2011 dannet Ap, SV og Sp flertall for 2012-budsjettet, mens Ap og FrP dannet flertall for 2013-budsjettet. Det kan være duket for et rødgrønt budsjettflertall for 2014-budsjettet, etter at Ap, SV og SP nylig “bestilte” et budsjett med eiendomsskatt.

Venstres kommunestyrerepresentant Knut Bakkehaug deltar på dagens konferanse. Skole er viktigst for Venstre i budsjettet for 2014, sa Knut Bakkehaug i et intervju 30.10 om Venstres budsjettprioriteringer.

PROGRAMMET FOR BUDSJETTKONFERANSEN:

0900 Ordfører Einar Madsen ønsker velkommen

0915 Hovedutfordringer i planperioden v/rådmann Brynhild Hovde. Hovedprofil i Budsjett 2014 og Handlingsplan 2014-2017. Spørsmål og avklaringer.

1100 Lunch

1130 Tjenestene. Mål og satsninger v/virksomhetslederne

1. Oppvekst skole v/Marlen Faannessen
2. Oppvekst barnehage v/Marlen Faannessen
3. Familiens Hus v/Bjørg Kårstad
4. Hjemmetjenesten v/Trude Westerberg
5. Vilberg kompetansesenter v/Janka Holstad
6. Helse og bistand v/Janita Hofseth
7. NAV v/Per Ove Rasmussen
8. Kulturhuset v/Siv Krogh Østerholm
9. Kommunal Forvaltning v/Arne Sandberg
10. Kommunal Drift v/Rune Helberg
11. Eiendomsforvaltningen v/Steinar Reinsberg
12. Administrativ ledelse, stab og støtte v/Brynhild Hovde

Spørsmål og avklaringer

1445 Oppsummering

1500 Slutt

Les også EUBs artikkel om at rådmannen varsler sin avgang her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**