Nordre Aker skal bli byens kunnskapsbydel!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Pressemelding fra styret i Nordre Aker Venstre
01.02.2007

Bydelsvalgsprogrammet klart:
– Nordre Aker skal bli byens kunnskapsbydel!

Styret i Nordre Aker Venstre har i dag vedtatt bydelsvalgprogram for perioden 2007-2011. Programmet er blitt til i samarbeid med alle Venstres medlemmer i bydelen, og blir et viktig dokument både i valgkampen og den neste fireårsperioden i bydelsutvalget. "Vi står for en radikal miljøpolitikk, en fremtidsrettet næringspolitikk, en raus sosialpolitikk og en inkluderende skolepolitikk i bydelen" sier Nordre Aker Venstres 1. Kandidat Per E. Braseth-Ellingsen.

Av viktige enkeltsaker i programmet kan det nevnes at Nordre Aker Venstre vil ha: belysning langs hele Akerselva, en egen næringskoordinator i bydelen, senke terskelen for hjemmetjenester og sørge for økte kultur- og frivillighetsmidler i bydelen. "Vi ønsker at samarbeidet mellom bydelens frivillige organisasjoner, kunnskapsinstitusjoner, næringsliv og borgere skal bli bedre. Lokale initiativ må bæres fram av lokalt engasjement, også fra politikerne. Nordre Aker skal bli byens kunnskapsbydel!" uttaler Braseth-Ellingsen. "Valgkampen vil vise at Venstre er det partiet i bydelen som har det mest helhetlige og lokalt forankrede programmet Vi leverer i bystyret, og vi skal levere i bydelsutvalget også" avslutter Braseth-Ellingsen.

———-

Kontaktperson: