Mork er Venstres ordførerkandidat

Moss Venstre håper å havne “på vippen” etter valget. Og Sindre Westerlund Mork er partiets ordførerkandidat.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Onsdag var det nominasjonsmøte i Moss Venstre, og partiet har foreløpig offentliggjort navnene på de fem som er forhåndskumulert på listen til kommunevalget i Moss i september. Bak Sindre Westerlund Mork følger Berit Caroline Haaland, Per Vagmo, Øyvind Haaland (som representant for Unge Venstre) og Johan Christian Tønnesen.
— Vi har noen bekreftelser vi må innhente fra kandidater som er tiltenkt en plass noe lenger ned på listen. Derfor kommer vi tilbake med en komplett oversikt om noen få dager, sier Per Vagmo, som er leder i Moss Venstre.
Av de fem som er klare, troner altså Sindre Westerlund Mork øverst. Han er 45 år gammel, arbeider som infoleder i Kommunenes Sentralforbund (KS) og har snart åtte år bak seg som medlem av Moss bystyre. Mork er også toppkandidat for Venstre ved fylkestingsvalget i Østfold.
— I inneværende periode har Venstre én plass av de 39 i bystyret. Blir det ikke da vel pretensiøst å kalle seg ordførerkandidat?
— Det som må til for at vi skal få ordføreren i Moss, er at folk stemmer på partiene i sentrum. Hvis Venstre får inn to eller tre representanter i det nye bystyret, er sjansen stor for at vi havner “på vippen”. Og da kan det forhandles om posisjoner, sier Mork.
— Havner vi i vippeposisjon, vil vi ikke misbruke den makten vi får — bare bruke den til å få gjennomført en best mulig politikk i Moss, legger han til.
Tlf. 69205019

Tid Publisert: 02.03.2007 00:01