radioLiberal – Rogaland Venstres nettradio

Rogaland Venstre lanserer nettradio. Radioen har fått navnet radioLiberal og sendes over internett. Radiokanalen er tilgjenglig fra fylkeslagets nettsider, og fra alle lokallagenes nettsider.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

radioLiberal

– radioLiberal er ikke en vanlig radiokanal, sier Tore Nilsen, organisatorisk nestleder i Rogaland Venstre. – Radioen bygger på korte enkeltinnslag om aktuelle temaer fra fylkeslaget, lokallagene, fylkestingsgruppa og Stortinget. Innslagene er tilgjengelige når du måtte ønske å høre på dem.

Hensikten med dette er å kunne gi informasjon om arbeidet i Venstre på en engasjerende måte, både til medlemmer og til andre som er interessert i Venstre. – radioLiberal er ikke Rogaland Venstres første forsøk på radio, opplyser Tore Nilsen. – Allerede på 80 tallet, i nærradioens barndom hadde Rogaland Venstre eget radioprogram, “Grønn mix” som ble sendt på ulike nærradiostasjoner i fylket.

Nettradio, eller podcast som det også kalles er et viktig demokratisk verktøy. Gjennom enkle midler og uten behov for særlig kapital kan også mindre organisasjoner ta i bruk et medie som radio i sitt arbeid for å nå ut til medlemmer og velgere.

– Vi kommer til å utvikle både radio og TV tilbudet over internett, sier Tore Nilsen som har hovedansvaret for satsingen. -Målet er å gjøre det like naturlig å bruke de nye formidlingkanalene som det pr. dato er å bruke avisspaltene og tekstbasert informasjon på internett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**