Ordførerkandidaten til Ringerike Venstre

Ringerike Venstre har valgt å profilere Helge Stiksrud som sin ordførerkandidat. Han har både erfaring og tyngde etter flere sammenhengende perioder i kommunestyret fra 1991 og i Formannskapet fra 1999.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Helge Stiksrud Riddergården

Foto: Roar Olsen Ringerike Venstre

Foran kommunevalget i 2003 var han varaordførerkandidiat på den borgelige siden. Han har tidligere også hatt en periode som kommunstyrerepresentant i Nannestad.

Helge Stiksrud har en allsidig utdannings og yrkesbakgrunn, blant annet som informasjonsjef i et verdensomspennende konsern, som Norske Hydro (1990-2003). Han var i flere år landbruksattache ved den norske ambassade / EU delegasjonen i Brussel. og har sittet som leder av globaliseringsutvalget til Venstre. Han har dessuten arbeidet som faglig sekretær i landbrukskomiteen i Stortinget og har en periode vært journalist.

Helge Stiksrud har markert seg og vært tydelig i lokalpolitiske sammenheng i flere perioder.
Med sin fleksible, handlekraftige, idealistiske, inkluderende, reflekterende, sterke, men også ydmyke personlighet vil han etter vår mening være den best egnede ordførerkandidaten på borgerlig side, til det beste for innbyggerene ved valget til høsten.

Kontaktinformasjon Helge Stiksrud
Thornesgate 12