Rødgrønn tilbakegang, Venstre fram i ny meningsmåling

Meningsmålingen Opinion har gjort for Sarpsborg Arbeiderblad viser en tilbakegang for det rødgrønne flertallet i Sarpsborg bystyre. Mer gledelig viser undersøkelsen at venstre går frem.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Venstre har på meningsmålingen gått fram 0,4%, fra 0,9 % til 1,3%.

-Dette er gode nyheter for et lite parti, hvor selv den minste framgang kan ha stor betydning for Sarpsborg Venstres skjebne i valget. Men vi ser også at vi har en stor jobb foran oss for å kunne nå målsetningen om å få minst en representant i kommende bystyreperiode, sier Tommy Olsen, sekretær i Sarpsborg Venstre.

– Som Leder for Sarpsborg Venstre, synes jeg det er gledelig å se at det går rette vegen når det gjelder meningsmålingen som SA har foretatt, sier Stein Enger

-Rett før forrige valg hadde vi 0.9% oppslutning, og den som nå er tatt i mai 07, viser en økning til 1.3%.Selv om dette kan virke lite for mange, så synes jeg som leder, at dette er en god utvikling i riktig retning. Jeg har stor tro på at Venstre generelt vil gjøre det bra i år, avslutter Enger

Velgerne trenger VENSTRE
Og VENSTRE trenger VELGERNE