Oppløftende meningsmåling

— Positivt og gledelig! Det sier May Britt Vihovde, Venstres ordførerkandidat, om resultatene av meningsmålingen som ble offentliggjort i Haugesunds Avis i går. Venstre fortsetter sin framgang og får 5,1%. Partiet er med det større enn SV og rett bak KrF som har en klart fallende kurve.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Graf mai

Dersom denne siste målingen blir resultatet ved valget vil Venstre øke sin representasjon i bystyret til tre representanter. — Vi er svært glade for resultatet av målingen, sier May Britt Vihovde og legger til at hun ikke tror det vil stoppe med dette. — Tradisjonelt har Venstre gjort det langt bedre ved valg enn ved meningsmålinger, sier hun.

— Jeg er derfor svært optimistisk med tanke på å kunne doble antallet representanter til høsten, sier hun. — Venstre har vist at de tar oppgaven som opposisjonsparti på alvor. Vi er tydelige i vårt engasjement for et bedre bymiljø. Vi har lenge ivret for å øke sosialhjelpssatsene og finne midler til utbygging av sykehjemsplasser. Venstre har rettet oppmerksomheten mot personvern og arealbruk i kommunen. Vi arbeider for et mer liberalt og varmere samfunn, sier Vihovde.

— Meningsmålingen føyer seg inn i et mønster som viser økende oppslutning om Venstre, sier Tore Nilsen, leder i Haugesund Venstre. Han viser blant annet til lokallagets nettsider som stadig flere besøker. — Etter at vi fikk nye nettsider i februar har besøket doblet seg, sier han. Nå registrerer vi rundt 1000 besøk i måneden på våre sider.

— Det er en stor styrke for oss inn i valgkampen at vi er så offensive på internett, sier Nilsen. Haugesund Venstre har både nettTV og nettradio i tillegg til tradisjonelle nettsider. — Men uten innhold er alt dette lite verdt. Derfor er det gledelig at vi er svært godt i gang med å få på plass et godt program med klare prioriteringer og offensive mål, sier Tore Nilsen.

Les målingen i Haugesunds Avis her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**