Redaktøren i Dalane Tidende sparker til Venstre

I fredagens utgave av lokalavisen Dalane Tidende prøver redaktøren seg på et sleivspark til Venstre. Han påpeker at Venstre fortsetter å lansere forslag som bare skal gjelde lærerne.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

I følge redaktøren er tanken positiv, men alt for snever. Og oppfordrer Venstre til å ha neste partimøte utenfor lærerværelset. Trolig var det Venstresrepresentantenes forslag om å innføre en prøveordning knyttet til “kompetanseår” for lærere som fikk begeret til å renne over. Venstre i Eigersund har i løpet av disse 4 årene lansert mange forslag i kommunens råd og utvalg og noen av disse gjelder også skolen. Det vil vi fortsette med og håper at redaktøren i DT merker seg de andre gode forslagene vi har satt fram. Nå er skammekroken avviklet i norsk skole, men kanskje redaktøren kunne skrevet 100 ganger på pc-en sin ” Venstre avholder ikke partimøtene sine på lærerværelset – men ideen er god.” (Her gjelder det at kopier og lim inn funksjonen er avslått)

Spøk til side, Eigersund Venstre fikk i lederen negativ oppmerksomhet, men det har ført til mange har reagert og gjort at flere er nysgjerrige på politikken vår. Kanskje det var hensikten?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**