Runolv Stegane uten bilskilt

Runolv Stegane (V) ble stående lang i maska mandag ettermiddag. Begge bilskiltene på hans Ford Focus var forsvunnet. Stegane pendler til Oslo i sitt arbeid som organisasjonssjef i Venstre. Han tar toget fra Hokksund stasjon, og det var der bilskiltene forsvant.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Stegane ble frastjålet bilskiltene
Det hører med til historien at Stegane først oppdaget tjuveriet da han parkerte bilen hjemme i Sigdal. Han kontaktet umiddelbart Nordre Buskerud politidistrikt, men fikk beskjed om at han måtte møte hos lensmannen i Sigdal eller nærmeste politimyndighet for å levere anmeldelse i ordinær kontortid.

– Jeg har skjønner at politiet ikke kan prioritere å ta i mot anmeldelser på skiltjuveri utenom ordinær arbeidstid, men det er likevel frustrerende å bli møtt med et slikt svar. De som stjeler har ingen ordinær arbeidstid. De stjålne skiltene med kjennemerke KH-40101 er trolig allerede i bruk ved utøvelse av kriminell virksomhet.

Stegane har liten forståelse for at han må ta seg fri en arbeidsdag for å kunne få anmeldt forholdet og for å kunne få satt i gang en prosess for å få tak i nye skilt.

Les oppslag i Drammens Tidende

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**