Et kreativt og nyskapende Norge

Samfunnet må gi rom for menneskets skapende evner i skoleverk, forskning, kultur og næringsliv. Vi må slippe fram de som tør å satse, og som tør å tro på en idé” sier Moss Venstres 4. kandidat, Øyvind Haaland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

“Det viktigste enkelttiltaket for å stimulere flere til å bli selvstendig næringsdrivende eller gründere er å likestille de sosiale rettighetene for disse gruppene, med de rettighetene vanlige arbeidstakere har. "Venstre har allerede foreslått bedre sosiale rettigheter for næringsdrivende, og vil fortsette kampen" påpeker Haaland før han fortsetter " der andre partier slåss for de tilknyttet arbeidslivets særinteresser, tar Venstre kampen på vegne av landets viktigste innen verdiskapning, nemlig småbedriftene."

"Selv om de fleste virkemidlene for småbedrifter er gjennom nasjonale virkemidler har Moss Venstre et løfte vi vil jobbe for i kommunestyret" sier Øyvind Haaland engasjert. "Moss Venstre ønsker et kompetanse- og finansieringssenter for gründere i Moss. Vi ønsker et samarbeid mellom kommunen, skoler og næringslivet som resulterer i et senter der alle som vil starte en egen bedrift får tilgjengelig start- og utviklingskapital og får ta del i kunnskapen som flere i fylket besitter vedrørende det å starte for seg selv. Dette er god lokalpolitikk!" avslutter Øyvind Haaland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**