Framgang kan gi Venstre ordføreren

Venstre i Sigdal og Eggedal mener det er en realistisk sjanse for at varaordfører Runolv Stegane rykker opp som ordfører etter valget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

KJÆRE VELGER I SIGDAL OG EGGEDAL
Venstre satser på å få ordførervervet etter høstens valg.
Skal vi klare det, er vi avhengig av et svært godt valg for Venstre, på linje med forrige fylkestingsvalg da velgerne mobiliserte for å få valgt Runolv Stegane til fylkestinget. Det gav Venstre en oppslutning på over 20 prosent.

Det er kommunestyret som velger ordføreren, etter forhandlinger mellom partiene. Kommunestyret sa, trolig av taktiske grunner, nei til direktevalg av ordfører. Det er det mange som har beklaget overfor Venstre, men siste ord er ikke sagt.

Gir du og mange nok andre Venstre tillit ved valget, er det absolutt realistisk å skape historie og dermed gi Sigdal og Eggedal en offensiv, nytenkende og framtidsglad ordfører. Jo flere som stemmer Venstre, desto større er sjansen for at Runolv Stegane blir ordfører. Det er altså viktig at du bruker Venstres liste. Å overføre Runolv Stegane til andre lister har svært liten betydning. Det gir han mange personlige stemmer, men de er verdiløse i ordførerkampen.

Valgkamp S

Foto: Ingvild Stegane

Runolv har vist at han duger. I perioden da han var ordfører i fjor vår, ble det satt fokus på mange viktige saker. Bl.a. ble situasjonen med ståplass på skolebussene løst.
Runolv har et stort kontaktnett i fylkeskommunen og på Stortinget, og han har vist at han kan være en effektiv pådriver til beste for Sigdals innbyggere.

Og så må du ikke glemme å stemme Venstre og sette kryss for Runolv også ved fylkestingsvalget, der han er 1. kandidat for Venstre. Du kan få både i pose og sekk: Venstreordfører i Sigdal og en "handlingens mann" på fylkestingets talerstol! Sigdals innbyggere trenger Runolv på arenaen i aktiv innsats for å sikre ei god framtid for alle innbyggere i vår vakre kommune.

Det er tid for forandring. Det er tid for å handle.
Stem Venstre og bidra til å gi Runolv Stegane ordførervervet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**