Venstre deler ut miljøpris til øko-bønder fra Melhus

Venstres hovedsak i lokalvalgkampen er miljø, og dette vil vi sette på dagsordenen torsdag 6. september klokka 1600 på Melhustorget, når vi skal dele ut den siste av 3 miljøpriser. Vi som lokalpolitikere har et stort ansvar for å føre en mer miljøvennlig politikk på alle områder. Samtidig er vi opptatt av at hver enkelt kan gjøre et bidrag for klimaet. For å markere at kampen for et bedre klima er et felles ansvar, vil Venstres førstekandidater i Melhus og Sør-Trøndelag, Lillian Thomassen og Elisabeth Paulsen, dele ut en miljøpris i form av en sykkel til Kirsten og Eivind Bakk fra Melhus.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Økologisk mat — sunt, godt og miljøvennlig
Kirsten og Eivind Bakk driver økologisk grønnsak- og husdyrproduksjon på Melhus. Vi i Venstre liker maten og produksjonsmetoden og vil derfor hedre dem med en miljøpris. Håpet fra oss er at matvarebutikkene blir flinkere til å friste oss kundene med flere varer av dette slaget.

Tidligere prisvinnere
Tidligere i høst delte vi ut pris til to andre kandidater fra fylket som har gjort en positiv miljøinnsats. Kirsten og Eivind Bakk er med andre ord i godt selskap. Under følger en kort presentasjon av disse prisvinnerne:

Toyota Hell Bil — en bilforhandler å lære av
Ketil Jansen er daglig leder for Toyota Hell Bil, og han får miljøpris fra Venstre for å sette et bedre miljø på dagsorden ved reklamekampanjer for mer miljøvennlige biler. Da kan bilkjøperne lettere velge et noe mer miljøriktig alternativ. Toyota leverer hybridbiler som er mer miljøvennlig enn dagens tradisjonelle bensin- og dieselbiler. Toyota forsker dessuten i stor skala på morgendagens drivstoff hydrogen.

Egil Evensen — et fjernvarmeikon
Egil Evensen har vært sjef for fjernvarmeutbyggingen i Trondheim i mange år. Selv om det er jobben hans, så overleverer vi Egil~personlig en miljøpris fra Venstre. Et brennende engasjement for å utnytte søppel til energi har ført til at Trondheim er Norges ledende fjernvarmeby.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**