Venstre er garantist for et nytt og moderne styre i Odda

Det er flertallet i kommunestyret som velger ordfører, varaordfører og komite-ledere. Valgresultatet er ikke klart, men det er svært usannsynlig at et parti får flertall alene. Det er kun et flertall som teller når makten skal fordeles. Venstre er alternativet i midten. Derfor har vi de beste forutsetninger for å samle et flertall. En stemme til Venstre er derfor den beste måten du kan bidra om du ønsker et nytt styre i Odda.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Arbeiderpartiet har styrt Odda siden 1951. Ap har gjort mye godt for Odda, men har mer og mer vist at de ikke er i stand til å ta imot nye impulser til beste for Odda. Derfor trenger Odda et nytt styre. Vi vil ha et åpent Odda, ikke et Odda som lukker seg inn i seg selv og sier “Vi vet alltid best selv”.

Derfor vil Venstre samle kreftene for et nytt og moderne Odda, uavhengig av tradisjonell politisk farge. Situasjonen i Odda er spesiell, dette krever spesielle løsninger. Vi kan ikke ri tradisjonelle politiske kjepphester.

At parti som Høyre, Venstre, Senterpartiet, SV Nye Odda og RV i det hele tatt snakker om en felles politisk plattform viser hvor prekært behovet for et nytt styre i Odda er.

Inge Børslien

Foto: Signe Kråkevik

Inge Børslien og Venstre har vist evne til å samle i perioden som har gått. Det var Venstre som tok initiativ til, og fikk flertall for løsningen om to reguleringsplaner for Smelteverkstomta, da AP, Frp og Demokratene forsøkte å torpedere UNESCO søknaden for Odda i februar.

Les hva BT, eller Haugesunds avis skrev om saken.

Bruk stemmeretten. Godt valg!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**