Per Inge Torkelsen, nå også som klatrer

Selv om han har skrevet “Den store stygge idrettsboka” og ellers har markert seg som innbitt motstander mot unødvendige fysiske utskeielser, har han likevel klatret mer enn de fleste ved høstens lokalvalg. Kanskje er det typisk Per Inge Torkelsen at det ikke er han selv som har stått for denne bragden, men velgerne som har løftet han til sjetteplassen på Venstres liste.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Per Inge Torkelsen er såvisst ingen nybegynner i politikken. Alt på 1980-tallet satt han i bystyret for Venstre i Stavanger. Nå har han avansert fra 59. plassen på Venstrelista og til sikker plass i bystyret. Det er en tilbakekomst som er blitt lagt merke til.

Både Dagbladet, VG, NRK og lokale aviser har lagt merke til at “klovnen” er tilbake i det lokale politiske sirkuset. Den som kjenner Per Inge Torkelsen vet at han er god for mer enn klovnerier. Det er tvilsomt om den tidligere lederen i bydelsutvalget for Eiganes og Våland har blitt valgt inn på grunn av sine klovnestreker alene. Velgerne har vanligvis bedre beveggrunner for sine valg.

Les mer i Dagbladet her >>

Les i VG her >>

NRK skriver om saken her >>

Aftenbladets nettutgave skriver her >>