Ønsker seg flere unge representanter

Marius Rønnevik er bystyrets yngste representant. Med sine 23 år er han mindre enn halvparten så gammel som gjennomsnittet i bystyret. I et intervju i Haugesunds Avis gir han uttrykk for at han er skuffet over at de andre partiene ikke prioriterer ungdom.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Marius Rønnevik

Foto: Tore Nilsen

— Det er bare Venstre som har gitt ungdom prioritert plass. De andre partiene vil åpenbart ikke gi ungdom fortrinn. Særlig ille er det at det ikke er en eneste ungdomspolitiker blant de tjue Høyre-representantene, sier Marius Rønnevik til Haugesunds Avis.

Han mener at det er nødvendig med representanter for ungdommen for at deres saker skal bli løftet fram i det politiske arbeidet. Uten yngre representanter vil det være vanskelig å få fram de sakene ungdom er opptatt av. Hadde ikke Venstre valgt å forhåndskummulere ungdomskandidaten ville han fått varamannsplass i stedet for fast plass i bystyret, selv om det ikke var snakk om store endringer velgerne gjorde på listene.

Han gleder seg til å ta fatt på sin første periode i bystyret, og oppfordrer de andre partiene til å ta ansvar ved neste korsveg. Selv framhever han nettopp den brede alderssammensetningen i Venstres gruppe som et stort pluss.

Les mer her >>

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**