Nordre Aker Venstre i forhandlinger om valgteknisk samarbeid med Høyre og Fremskrittspartiet

Etter sonderinger med både AP/SV og H/FrP, har Nordre Aker Venstre bestemt seg for å gå inn i forhandlinger om valgteknisk samarbeid med Høyre og Fremskrittspartiet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

“-Dette er en politisk avgjørelse, hvor vi forventer å få mer gjennomslag for god Venstre-politikk ved å samarbeide om posisjoner med H/Frp, enn ved å samarbeide med AP/SV. Høyresidens politikk er rett og slett nærmere Venstres politikk, enn det venstresidens politikk er”, sier nyvalgt bydelsutvalgsrepresentant for Venstre, Per Elling Braseth-Ellingsen.

“-Det er viktig å påpeke at dette kun er et valgteknisk samarbeid om posisjoner i bydelsutvalget, og at Nordre Aker Venstre fortsatt kommer til å føre en ren Venstre-linje i bydelsutvalget med fokus på miljø, skole, småbedrifter og sosialt ansvar. Men det er viktig å ha posisjoner i bydelsutvalget for å få gjennomført politikken vår, og derfor inngår vi et slikt samarbeid”, avslutter Braseth-Ellingsen.

Det første møtet med bydelsutvalgsgruppelederne i Arbeidsutvalget i det nyvalgte bydelsutvalget finner sted torsdag 27. september, og en avtale om fordeling av posisjoner må være klart før dette møtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**