Liberal nr. 3

Liberal nr. 3 har gått i trykken, og sendes ut til Venstres medlemmer i posten 25. april. Her kan du laste ned bladet i pdf. Hovedsaken i dette nummeret er Venstres landsmøte: – Kunnskap skal bære framtida.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Last ned bladet her.

Liberal nr. 3, 2008

Foto: Frode Fjeldstad

– Kunnskap skal bære framtida
– Valgkampen 2009 er allerede i gang, sa Lars Sponheim til landsmøtet. For Venstre vil kunnskap bli et hovedstikkord i valgkampen. – Mens naturressurser har vært bærebjelken i norsk næringsutvikling, blir mer og mer kunnskap som skal bære velstands- og velferdssamfunet i framtida. Framtiden skal ikke baseres på fossilkraft, men på hjernekraft, sa Sponheim. Hele artikkelen finner du på side 8 og 9 i bladet.

Venstre lærer av Folkpartiet
Venstre fikk besøk av leder i Folkpartiet, Jan Björklund. Han er også utbildningsminister i den svenske regjeringen. Du kan lese artikkelen om hans tale til landsmøte på side 4 og 5.

Ola Elvestuen

Foto: Sveinung Bråthen

Elvestuen valgt
Ola Elvestuen ble valgt til ny nestleder. En sak om det finner du på side 7.

Runder 100
Unge Venstre fyller 100 år 27. januar 2009. Det blir i den anledning gitt ut bok, og arbeidet med den er nå godt i gang. En sak om dette finner du på side 10.

Heroin på resept?
På Unge Venstres egen side i bladet (side 15), forklarer Unge Venstrelederen, Anne Solsvik, sitt standpunkt i saken.

Tidligere numre
Tidligere numre av Liberal finner du her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**