Kommunestyremøte med gjennomslag for Venstres forslag

K-styremøtet 24. april ble sterkt preget av Venstres forslag, og både forslaget om endret innstilling til rådmannsstillingen og forslaget om utredning av barnehageutbygging på Strømmen ble vedtatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Basheim - Strømmen barnehage

Foto: Anders Wahl

I Helen KP’s fravær besto venstregruppa av Mali Hauen, Ola Eggset og Stein Hoset som møtte vel forberedt etter et grundig gruppemøte på tirsdag. De “tunge” sakene var innstilling til ny rådmann hvor Venstre fremmet forslag om å innstille Per Arne Aaen på andre plass, noe som ble vedtatt etter lang diskusjon. Og forslaget om midlertidig barnehage på Plassen, som ble imøtegått av Venstre med henvisning til initiativet fra Strømmen om utbygging av en ny barnehageavdeling i tilknytning til Strømmen barnehage. Dette utspillet er ikke besvart, og Venstre mener det ikke kan settes igang en ny barnehageavdeling et annet sted uten at Strømmen-initiativet er vurdert først. Også dette fikk Venstre gjennomslag for.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**