Vil bygge ut 3 skoler

Gjøvik Venstre har i flere år prioritert mer penger til skoleutbygging i vårt alternative budsjett. I utvalg for oppvekst på tirsdag fikk Venstres representant Anders Mathisen følge av flere.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det blir dyrt å bygge ny Bjørnsveen u.skole, renovere Biri u. skole og bygge ny fløy på Lundstein skole. Men det har Gjøvik Venstre innsett for lenge siden og prioritert mer penger til skoleutbygging i våre alternative budsjetter de siste årene.

– Nå blir det spennenede å se når vi kommer til kommunestyret i neste uke om Ap, Sv og Sp finner pengene de leter etter for å kunne gjennomføre de tre skoleutbyggingene før 2011, sier leder i Gjøvik Venstre og skolepolitiker Anders Mathisen.

Primært ønsker Gjøvik Venstre også å bygge ut gymsalen ved Biri u. skole samtidig med en fullstendig renovering av skolen.
– Men vi innser at det blir for kostnadskrevende med de byggeprisene vi står overfor nå og behovet for nødvendige utbygginger ved andre skoler, sier kommunestyrerepresentant Ketil Kjenseth. Det viktigste nå er få en tidsmessig skole, så får vi lete etter andre muligheter for å få fram en idrettshall i Biri, sier Kjenseth.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**