Ny barnehageavdeling

Da søknadsfristen for barnehageplass gikk ut i vår viste seg at det sto 12 barn på venteliste på Halsa. Kommunen gjorde da raskt et vedtak om å opprette en ny midlertidig avdeling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

I dag var første åpningsdag for den nye avdelingen på Halsa Samfunnshus, hvor kommunen har leid lokaler. Varaordfører Mari Ann Bjørkli var innom for å høre hvordan det nye tilbudet ble mottatt. Styrer Reidun Sørheim forteller at tilbudet ble meget godt mottatt av foreldrene og at de har fått det meste på plass etterhvert. Det er 7 barn under 3 år som har sitt tilbud her, altså 14 plasser. Det som mangler nå er å få satt opp et gjerde og få sandkasse utenfor.

Kommunen skal ha ros for at de ser muligheter og ikke begrensninger når slike behov oppstår. Dekningen av barnehageplasser i kommunen er bra, men av og til oppstår slike akutte behov og det kan variere hvilken krets som “rammes”. Da er det bra at det letes etter midlertidige løsninger som brukerne blir fornøyde med.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**