Fylkesrådsmøte

Det er første gang Buskerud, iht nye vedtekter, det arrangeres et fylkesråd.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Det er første gang Buskerud, iht nye vedtekter, det arrangeres et fylkesråd.
Vi bør gjøre noen refleksjoner i etterkant med tanke på hvordan vi kan bruke dette organet til beste for Buskerud Venstre. Jeg ser for meg at vi bruker anledningen, i en litt mer uformell stil, til politiske diskusjoner og erfaringsutveksling.
Vi har valgt å holde fast på et tema, samferdsel, som angår oss alle. Vi vil diskutere hva som skal være vår politikk på dette området, men vi skal også ha fokus på hvordan vinne fram, hvordan få gjennomslag. Vi har invitert innledere som vil gi oss en mer faglig vinkling, begge de eksternt inviterte kunne kun komme på fredag, derfor bærer fredagskvelden preg av å lytte og lære (med muligheter for spørsmål og kommentarer).
Lørdag vil jeg at vi setter av tid til diskusjoner og gruppearbeid, en dag som vil bli mer preget av seminar og forhåpentligvis mer aktiv deltakelse.
Når vi først samles er det naturlig at vi også får tilbakemelding fra de ullike organer, jeg tenker meg at dette skjer kun muntlig og at det er en kort og konsis tilbakemelding knyttet til de utfordringer fylkesstyret, fylkestingsgruppen osv har jobbet med/skal jobbe med fremover.

Vel møtt
Hilsen Geir Stave
leder Buskerud Venstre

Fylkesråd Buskerud Venstre