Vel utført Venstreskole

Torsdag kveld var Venstreinteresserte fra Rødøy, Meløy og Gildeskål samlet i kommunestyresalen på Ørnes for å høre om Venstres historie og politikk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Det var en lærerik kveld med interesserte deltakere og interessante innledere.

En engasjert ass. generalsekretær, Rita Sletner, åpnet med å fortelle om hvor glad hun var for å få komme til Nordland, før hun fortsatte med å fortelle om Venstres politikk. En minst like engasjert Turud Høyersten Holm hadde mange historiske gullkorn å komme med. Wenche Olsen fra SIC-Processing fortalte om Glomfjords eventyrlige industriutvikling og utfordringene omkring dette, og Terje Cruickshank avsluttet med innføring i presse- og mediearbeid, samt om Venstre Veven og Venstre+.

At Venstrelagene fra Rødøy, Meløy og Gildeskål kan møtes en gang i blant er positivt. Dette bør vi prøve å få til oftere, om så bare for å diskutere politikk. Det ble det lite tid til denne gangen.

Det var et optimistisk “lag” som var samlet. At Aftenposten samme dag kom med en oppløftende målig for Venstre la ikke akkurat noen demper på optimismen. Etter mange stabile målinger på 6-tallet, er nå Venstre (på denne målingen) Norges 4.største parti.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**