Venstre støtter ikke skateanlegg i Fredvika

Venstres gruppleder i kommunestyret Ketil Kjenseth vli presisere at Venstre ikke er representert i skateutvalget. – Vi vil ha en strandsoneplan først, så får vi diskutere om det er skateanlegg som skal prioriteres først når tiltakene skal i gang, sier Kjenseth.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Nok en gang opplever vi at Ap skal presse igjennom et prestisjeprosjekt som er dårlig gjennomtenkt, sier Kjenseth. Han anklager Gjøvik Ap for å ha trenert en strandsoneplan i mange år og for en populistisk ungdomspolitikk.

– For Venstre er det mye viktigere å skape gode ungdomsklubber i bydeler og tettstedene og styrke Ungdomskontakten, enn å prioritere mange millioner kroner på et betonganlegg som bare kan brukes halve året og er for veldig få, sier Kjenseth. Han minner om at det for tiden ikke er ungdomsklubb i Biri, det er debatt om Møteplassen i Hunndalen skal få skarve 50.000 kr i årlig støtte og Filmverkstedet er truet med kutt. – I lys av dette blir det helt ute av dimensjoner å utvide løpetida på kommunens 700 millioner kr i lån for å presse inn et skateanlegg, sier Kjenseth.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**