May Britt Vihovde på tredjeplass

May Britt Vihovde ble nominert på tredjeplass på Rogaland Venstres liste til stortingsvalget neste år, da Rogaland Venstre avholdt sitt nominasjonsmøte i går. Nominasjonen var enstemmig og i tråd med nominasjonsnemdas forslag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Toppkandidatene

Vihovde er i dag vararepresentant til Stortinget for Lars Sponheim fra Hordaland. Hun har tidligere to perioder bak seg på Stortinget. Hun sitter også som gruppeleder for Venstre i Haugesund bystyre. May Britt Vihovde har utmerket seg som en varm og engasjert politiker blant annet i forhold til rusomsorg og arbeidet for de som trenger det mest.

Foran seg på lista har hun Gunnar Kvassheim fra Eigersund og Helge Solum Larsen fra Stavanger. Kvassheim er i dag leder i Stortingets energi- og miljøkomite. Helge Solum Larsen er bystyrerepresentant i Stavanger, leder i Rogaland Venstre og medlem av Venstres sentralstyre.

— May Britt Vihovde er en god kandidat for nordfylket, sier Tore Nilsen, leder i Haugesund Venstre. — Sammen med Gunnar Kvassheim og Helge Solum Larsen vil hun arbeide for at viktige saker for nordfylket blir brakt fram på Stortinget. Samtidig vil hun være en viktig premissleverandør for det sosiale ansvaret som er grunnleggende for Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**