Tolga Venstre takker!

Tolga Venstre vil med dette sende en stor takk for alle gratulasjoner og all god hjelp i forbindelse med stiftelsen av vårt lokallag. Det var interessante og gode bidrag på stiftelsesmøtet og det ble en spennende kveld der Venstres kjerneideer og visjoner ble løftet fram.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Alvdal

Foto: Anders Wahl

Tolga Venstre vil være synlig i Tolgas politiske landskap fremover, Venstres styrke er partiets sosialliberale ideologiske bagkrunn og det faktum at det ikke er bundet opp mot spesielle interessegrupper. Venstre er i hele sitt vesen dynamisk, framtidsrettet og løsningsorientert. Det som var gode løsninger for ti år tilbake kan gjerne være feilsått medisin i dag. Endringer skjer stadig raskere både på globalt og lokalt plan. Det stilles stadig større krav til omstillingsevne og gode løsninger på tvers av politisk-, offentlig- privat- og frivillig nivå. Tolga Venstre vil være med i disse spennende tider, der hver og en av oss og vi alle samlet har ansvar for utvikling av våre lokalsamfunn. Tolga Venstre mener fremtidsrettet miljøfokus må være den store ledestjernen å styre etter, over alt og alltid. Vi har et særlig ansvar for jorda som skal beboes av fremtidens generasjoner og deres muligheter til å skape det gode liv. Dette ansvaret er ikke mindre selv om vi bor i en liten fjellkommune der vi merker lite til ressursknapphet og følgene av global oppvarming som mange i andre verdenshjørner lider under. Tolga Venstre har i brev til ordfører etterlyst fortgang i klimaplanarbeidet som skal gjøres sammen med Os kommune, vi forventer fortgang i arbeidet.
Privat forbruk må bremses og en stor omstilling til milljøvennlig atferd må finne sted på alle plan i samfunnet, også lokalt! I kraft av vår rikdom plikter vi å velge de mest miljøhensiktsmessige løsningene, selv om de kanskje koster noen kroner ekstra. Miljøhensyn må prioriteres og løftes frem først og ikke sist som dessverre altfor ofte skjer.

Med ønske om ei god adventstid fra Tolga Venstre.
(Bruk gjerne litt tid på venner og familie i stedet for å rekke over allverdens butikker og handling nå før jul. Miljøet har godt av det, og det tror vi du har også…)

Svein

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**