Venstres skisse ble vedtatt

Venstres skisse til budsjettforlik ble vedtatt i Bydelsutvalget (BU) i går. Reversering av kutt i barnehage, frivillighet og TT var sentrale elementer i forliket.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Venstre fikk i går gjennomslag for å revesere bydelsdirektørens forslag til kutt i barnehagene i Grünerløkka.

Foto: Øyvind Misje

Fikk bred støtte
Av tilleggsbevilgninger ble det gitt 400 000 kroner til frivillighetsmidler. I tillegg ble det mindre kutt i barnehagesektoren, gratis trygghetsalarm, samt ingen kutt i tilleggsreiser i TT-ordningen. – Dette var kutt vi ikke kunne leve med, sa Jarl W. Alnæs (V).

Forslaget fikk støtte av Ap, H, SV og Venstre.

Barnehage
Barnehagene har fått flere kutt. Mest alvorlig var at man ville definere selv de yngste født i 2006 som 3-åringer. Vi ønsker derfor å skjerme de aller yngste, og det har vi nå fått til, sier en fornøyd Jarl W. Alnæs (V). Han understreker at budsjettet for 2009 er svært stramt, og at det i år var svært vanskelig å prioritere.

Frivillighet
— Venstre har alltid flagget høyt at frivillig sektor bør prioriteres, så for oss er det særdeles viktig å gjeninnføre frivillighetsmidlene. Vi får betydelig mer igjen for disse pengene enn vi kunne fått for de samme midlene andre steder, sa Jarl Alnæs (V) til Østkantavisa.

Les også saken i Østkantavisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**