Venstre helg

Styret i NV er samlet i Bodø i helgen og Rikspolitisk nettverk har samling på Gardermoen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

I Bodø var styret samlet fredag og lørdag til ekstraordinært fylkesstyremøte. Formålet med møtet var å drøfte den politiske plattformen for det nye fylkesrådet som skal etableres etter at Senterpartiet gikk ut av rådet før jul. KrF og Venstre gikk da sammen med Ap og Sv for å ta ansvar for budsjettet 2009 og samarbeid om nytt råd. På denne bakgrunn drøftes ny politisk plattform.

Styret i Nordland Venstre

Foto: Arne Langset

Styret utarbeidet også to uttalelser:
– Situasjonen i Gaza
– Sametingsutredningen for Hålogalandsallmenningen.

På Gardermoen er Venstres valgkampapparat i gang med RiksPolitiskNettverk samling. Alle toppkandidatene og fylkeskoordinatorer for den kommende valgkampen var samlet på det tredje av totalt seks samlinger. Fra Nordland deltok toppkandidatene Berit Woie Berg, Arne Ivar Mikalsen, Hanne Nora Nilssen og organisatorisk nestleder Terje Cruickshank. Tema for helgas samling var Sosialt Ansvar. Seminaret ble innledet av professor Per Fugelli med foredrag om "helse og verdighet". Dette ble etterfulgt av politisk innhold, Venstres politikk og debatt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**