Fylkesårsmøtet på 1 minutt

Rogaland Venstres fylkesårsmøte ble arrangert på Thon Hotell Lura sist helg, her får du en kortversjon av de viktigste hendelsene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Fylkesårsmøtet åpnet med sterk ideologisk appell

Vi trenger politiske løsninger som sikrer alle mennesker muligheten til å leve sitt gode liv, sa Rogaland Venstres fylkesleder Helge Solum Larsen til fylkesårsmøtet under sitt åpningsinnlegg i formiddag. Han understreket at Venstres sosiale liberalisme er et verdisett som gjelder for alle mennesker overalt. Venstre etterlyser bedre miljøpolitikk, en god skole og større innsats for forskningen.

Stort flertall mot norsk EU-medlemskap

Fylkesårsmøtet i Rogaland Venstre har behandlet dissensene i Stortingsvalgprogrammet. Det ble stort flertall mot norsk EU-søknad. Årsmøtet støttet programmets formuleringer om behov for en lokaldemokratireform i kommunesektoren og sa nei til heroinassistert behandling.

Les mer her

Nybø og Nilsen gjenvalgt som nestledere

Iselin Nybø fra Stavanger ble lørdag kveld gjenvalgt som politisk nestleder i Rogaland Venstre. Tore Nilsen fra Haugesund ble gjenvalgt som organisastorisk nestleder. Ingebjørg K. Undheim fra Bryne ble gjevalgt som styremedlem.

Fylkesårsmøtet: Privatlivet skal være privat

Venstre krever at regjeringen sikrer den enkeltes rett til vern av private opplysninger. Det tillitsforholdet hver enkelt av oss har til fastlegen ,og som gjør at vi oppsøker og forteller om det som plager oss, enten det er samlivsproblemer, psykiske problemer eller andre intime opplysninger er ikke relevant for alt helsepersonell. Det må være opp til pasienten selv om vedkommende ønsker at helseopplysninger tilgjengeliggjøres for annet helsepersonell. Pasienten må ha kontroll på hvilke opplysninger som distribueres, sier Rogalands Venstres årsmøte.

Miljøprisen til Jæren friluftsråd

Rogaland Venstre miljøpris for 2008 ble i dag tildelt Jæren friluftsråd. Venstre vil gi anerkjennelse for arbeidet som har blitt utført i mange år, og gi støtte til de viktige oppgavene som vil komme i årene som kommer.

Les mer her

Fylkesårsmøtet: Full rensing på Kårstø!

Rogaland Venstres fylkesårsmøte slår fast at CO2-utslippene fra Kårstø er uakseptable og må renses.

Fylkesårsmøtet: Samarbeid om næringsutviklingen

Rogaland Venstre ber i en politisk resolusjon fra sitt fylkesårsmøte om at det samarbeides godt mellom fylkeskommunene og de øvrige kommunene i Rogland slik at en makter å holde ledigheten lav.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**