Hurtigtog og et moderne Nord-Trøndelag

-Venstre vil legge til rette for et moderne og fremtidsrettet Nord-Trøndelag. Dette forutsetter at vi får på plass et hurtigtog mellom Steinkjer og Trondheim, sa stortingsrepresentant for Venstre Andre N. Skjelstad i en appell på Levanger torg på torsdag 30. juli..

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Venstre er partiet som vil rigge samfunnet for framtid. -Vil vil styrke velferdssamfunnet gjennom å gi mer velferd der du bor, og vi vil bygge kunnskapssamfunnet gjennom å satse på bedre lærere i skolen og et nyskapende næringsliv, og vi vil skape lavutslippssamfunnet gjennom et bedre og raskere kollektivtilbud, sier Skjelstad.

Venstre er togpartiet

Høgfartstog

Foto: DB

For Venstre handler dette om å legge til rette for en framtidsrettet, moderne og liberal utvikling. -Det er flertall for å legge til rette for høyhastighetstog mellom de store byene, sier Skjelstad. Men når toget stopper i Trondheim vil han ha det til Steinkjer.

-Venstre vil spare miljøet vårt for tonnevis med CO2 fordi at tog er et hurtig alternativ til fly. Vi vil at du skal kunne gå på perrongen på Oslo S og stå i Levanger 5 timer senere. Viu vil ikke at Nord-Trøndelag skal stå på perrongen når Sør-Norge setter opp farten, sier Andre N. Skjelstad

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**