Groruddalen trenger Ola Elvestuen på Stortinget

Ola Elvestuen (V) er en troverdig politiker, med et stort miljøengasjement og et hjerte som banker for de aller svakeste i samfunnet. Ola er mannen som bl.a. har sørget for billigere månedskort, nye T-banevogner og doble frekvenser på Grorudbanen, skriver Jon Julius Sandal i Akers Avis Groruddalen 11.9.2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ola Elvestuen

Foto: Caroline Roka

Mens Arbeiderpartiet deler ut roser og kortstokker leverer Venstre og Ola Elvestuen politikk til beste for Groruddalen og Oslo. I bystyret har Venstre sørget for flere avganger og et billigere og bedre kollektivtilbud i Oslo, slik det ble lovet før kommunevalget i 2007. I neste omgang vil Venstre også sørge for økt frekvens på Furusetbanen. Venstre mener at det skal lønne seg å reise kollektivt, både økonomisk og tidsmessig.

Men Venstres engasjement for Oslo og Groruddalen stopper ikke der. Venstre vil kjempe for gjenåpning av Alnaelva og styrking av Alnabanen. Det er et mål å redusere trafikken på veiene og Venstre har fremmet forslag i bystyret for en helhetlig miljøvennlig politikk for Alnaområdet. Dette er blitt nedstemt av Arbeiderpartiet og byrådspartiene. I motsetning til Arbeiderpartiet er Venstre enstemmig og kompromissløs motstander av den planlagte utvidelsen ved Huken pukkverk.

Venstre har også vært en pådriver for etablering av ladestasjoner for elbiler i Oslo, og sørget for en styrking av kulturbudsjettet, idrettssektoren og Deichmanske bibliotek, og at de frivillige organisasjonene bl.a. innenfor rusomsorgen har fått et betydelig løft.

Stem på Venstre. Groruddalen trenger Ola Elvestuen på Stortinget.

Jon Julius Sandal

nestleder i Grorud Venstre