Kommentar: Kulturnatt viktig for Haugesund

Venstres Marius Rønnevik understreket betydningen av kulturnatt i et debattinnlegg i Haugesunds Avis den 18. november.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Foto: Gjesdal Venstre

Les hele innlegget her:

Da jeg leste Haugesunds Avis på mandag ble jeg svært overrasket over styremedlem i KUF, Jane Dunkley Iversen sin kategorisering av Kulturnatt. Jane Dunkley Iversen sa at "I KUF må vi se på om vi har for mange små arrangementer. Kulturnatt og sånne ting".

Min vurdering av Kulturnatt er en helt annen.

Kulturnatt leverte et særdeles variert og mangfoldig program til 6,000 besøkende tidligere i år. Det var alt fra konsert med Hypertext i Festiviteten via vitenshow på Høgskolen Stord/Haugesund til diktlesing av Ellis Del Sol på Cafe Moody.

Kulturnatt har klart en fin balansegang mellom profesjonelle artister og amatørartister, eller artister og kunstnere som ennå ikke har slått gjennom. I tillegg har vi også gode eksempler hvor disse står sammen på ulike scener. De profesjonelle artistene og kunstnerne som har deltatt på Kulturnatt har hatt en tilnærming til festivalen hvor de faktisk har moderert sine honorarer nettopp fordi de mener konseptet er så bra. Dette er kanskje en av grunnene til at festivalen har klart seg på minimal støtte fra Haugesund kommune.

Etter min mening er kulturnatt et av de viktige arrangementene vi har i Haugesund.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**