Lillehammer Venstre i stø kurs mot 2011

Lillehammer Venstre har avholdt sitt årsmøte 9. desember 2009. Lokallaget oppsummerte med et aktivt år, medlemsøkning og politisk gjennomslag i mange lokale saker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Årsmøtet fikk av kommunestyregruppa beretning om et år preget av stram kommuneøkonomi. Et budsjettunderskudd på 50 millioner kroner fra 2008 har gitt våre lokalpolitikere et utfordrende utgangspunkt for arbeidet i 2009. Det positive med dette har vært at fagutvalgene har blitt trukket inn i arbeidet med å effektivisere tjenesteområdene i kommunen. Lillehammer Venstre er kritiske til økonomistyringen i kommunen og vil bidra enda sterkere framover for å komme opp med forslag til bedre driftsløsninger.

Av viktige saker fra kommunestyret, ble blant annet kommunedelplan for Olympiaparken, kommunedelplan for omsorgstjenester og utbygging av flere fjernvarmeverk nevnt som viktige saker for Venstre. Det ble også referert spesielt fra fagutvalg for kultur og næring og planutvalget, hvor Venstre har viktige oppgaver. Arbeid med oppstart av strategi for næringsutvikling, vedtak om oppstart av kulturstrategi og ny sentrumsplan er eksempel på viktige saker i året som har gått.

Store deler av styret tok gjenvalg og ser fram mot et spennende år. I løpet av året startes jobben med kommunevalgprogram og nominasjonsarbeid med strak kurs mot kommunevalget 2011. Venstre skal være å regne med.

Nytt styre for Lillehammer Venstre:

Terje Kongsrud, leder
Arne Christian Stryken, nestleder
Laila Anette Skåden, sekretær
Per Andreas Mæhlum, kasserer
Kjell Fredrik Løvold, styremedlem
Anna Helene Velure, styremedlem
Stephen Meinich-Backe, styremedlem

I tillegg vil leder for kommunestyregruppa og leder for Unge Venstre bli innkalt til styremøtene.

Det blir et spennende arbeidsår i 2010, sier leder Terje Kongsrud. Lillehammer Venstre har mange ivrige medlemmer med variert kompetanse. Venstre har forutsetninger for, og vilje til, å prege politikken framover.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**