Årsmøte i Rogaland Venstre

I helgen avholdte Rogaland Venstre fylkesårsmøte på Rica Forum Hotel.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

På årsmøtet deltok 10 delegater fra Sandnes, disse var: Vidar Grundetjern, Tove Frantzen, Knut O. Eldhuset, Geir Bergstrøm, Torleiv Robberstad, Dagne Hoprekstad, Svein Økland, Roar Malmin, Magne Tunheim og Alexander Sjursæther.

Før årsmøtet ble det fredag og lørdag avholdt Venstreskolen trinn 2 med nærmere 30 deltakere, her deltok Svein Økland og Alexander Sjursæther fra Sandnes. Deltakerne gikk gjennom to intense dager gjennom blant annet møteledelse, innlegg og debattrening, lokalpolitikk, nettmuligheter og annen partiskolering.

Årsmøtet valgte ny ledelse i Rogaland Venstre, Helge Solum Larsen er innstilt som nestleder i Venstre sentralt og takket for seg etter flere år som leder av fylkeslaget, Iselin Nybø ble valgt som ny leder.
Tore Nilsen fra Haugesund ble valgt til politisk nestleder, mens Sandnes Venstres Tove Frantzen ble valgt til organisatorisk nestleder, Svein Abrahamsen fra Haugesund ble valgt til sekretær, Tom Henrik Rosseland fra Hå ble valgt som kasserer og Øyvind Sandve fra Karmøy ble valgt til 1. varamedlem.

Årsmøtet i Rogaland Venstre tok i år et skritt videre i forhold til åpenhet og muligheter til medvirkning, i år kunne alle medlemmene i hele Rogaland Venstre delta under hele årsmøtet. Dette førte til en bred politisk debatt og et større engasjement blant delegater og medlemmer. Oss bekjent er Rogaland Venstre det første og eneste fylkeslaget i hele Norge og blant alle partier som praktiserer en slik åpenhet under årsmøter.

Sandnes Venstres Tove Frantzen ble også valgt som en av 14 landsmøteutsendinger, Alexander Sjursæther og Knut O. Eldhuset ble valgt som henholdsvis 2 og 4 vara til Venstres landsmøte i Sarpsborg som avholdes i april.

Også i år delte årsmøtet ut Venstres miljøpris, som i år gikk til mangeårig Stortingsrepresentant Gunnar Kvassheim fra Egersund for sitt langvarige engasjement for miljøet.
Videre var distriktspolitikk og integrering store temaer på årsmøtet.

Les flere saker og uttalelser fra fylkesårsmøtet på rogaland.www.venstre.no.

Noen bilder fra helgen:

Sandnesfolk på årsmøte i Rogaland Venstre 2010