Konsekvenser av befolkningsveksten

Ønsker vi flere mennesker til Sande er et spørsmål jeg har stilt meg den siste tiden. I disse kommuneplan dager snakkes det mye om befolkningsvekst i Sande kommune. Noen ønsker høy vekst, mens andre er skeptiske.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det er i midlertidig et problem som det er viktig å ta stilling til når vi bestemmer oss for hvilken type befolkningsvekst vi ønsker i Sande. Økt innflytting til Sande krever store investeringer fra kommunen i alt fra barnehager til gravplasser.

Derfor synes jeg det er viktig at vi planlegger godt for fremtiden. Det er ingen tvil om at Sandes beliggenhet i framtiden vil gjøre kommunen vår til et meget attraktivt sted å bo. Vi må være klar over de utfordringene som økt befolkningsvekst kan skape! Derfor må vi kartlegge hvor smertegrensene for infrastrukturen går.

Jeg tror kommunen gjør lurt i å legge seg på en linje der vi har en lav, men jevn befolkningsvekst slik at kommunen rekker å holde tritt med alle investeringer som må gjøres som følge av flere innflyttere til Sande!

Martin Gran

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**