Varsler gjennomgang av skandalen i Granåsen

Nok en sommer har hoppanlegget i Granåsen vært stengt, på tross av store bevilgninger fra kommunen til utbedringer. Nå ønsker bystyrepolitiker Erling Moe (V) en full gjennomgang av saken. – I Granåsen har vi så langt lagt inn 50 millioner kroner, uten å ha fått valuta for det. Vi må finne ut om vi er gode nok til å følge opp slike prosjekter. Det krever mye kompetanse, sier Moe til Adresseavisen 19/8.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Erling Moe

Foto: Cathrine Dillner Hagen

På tross av store bevilgninger, kan FIS fortsatt ikke godkjenne hoppanlegget i Granåsen. Ifølge Adresseavisen skal entreprenøren ha gått bort fra FIS’ anbefalinger, noe som bekreftes av kommunaldirektør Morten Wolden. Moe frykter at kommunen ikke har den kompetansen som trengs for å gjennomføre denne typen prosjekter.
– Som lokalpolitikere må vi være sikre på at vi får kvalitet igjen for de midlene vi bevilger, derfor vil jeg som medlem i kontrollkomiteen be om at kommunerevisjonen tar en full gjennomgang av alt som har skjedd i Granåsen. Hoppanlegget er for viktig for kommunen og ikke minst for skisporten til at vi kan akseptere det som har skjedd her, sier Moe.

Mer om denne saken på adressa.no.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**