TEMA-/DEBATTMØTE MED TRINE SKEI GRANDE GJENNOMFØRT PÅ TONEHEIM FOLKEHØGSKOLE

Hamar Venstre i samarbeid med Hedmark Venstre gjennomførte tirsdag 28. september et tema og debattmøte med deltakelse av vår partileder Trine Skei Grande. Mirjam Engelsjord ledet møtet, som også ble besøkt av jernbaneinteresserte tilhørere og deltakere. Pressen var til stede, likeledes byens ordfører og varaordfører på deler av møtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det ble en vellykket Venstrekveld på Toneheim! Debatten om ny eventuell jernbanetrasé hadde pågått i avisene i dagene før møtet, men nå fikk aktørene i debatten også møte hverandre i en muntlig debatt.

Spørsmålet er nå oppe på dagsorden lokalt i Hamarområdet. Kommunen avholder et møte den 20. oktober, og debatten vil gå før og ikke minst etter det kommende møtet. Det er å håpe at engasjementet for spørsmålet fører til en løsning som blir til det beste for byen vår, for her er det snakk om et tidsperspektiv som omfatter de neste 100 år eller deromkring!

Etter at jernbanetemaet var avsluttet, var det Venstremedlemmer og Venstrevenner som fortsatte samtalen, og da var det skolepolitikk som stod på dagsorden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**