Noah og havna – det er helt utrolig!

Jeg vet ikke hvor lenge Holmestrand kommune nå har vært i forhandlinger med Noah for å få til en avtale om betaling for den belastning anlegget på Langøya utsetter Holmestrand by for, men det begynner å nærme seg grensen til det uanstendige, skriver Thove Bringaker i denne kommentaren som stod i Jarlsberg Avis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Det kjøres dag og natt til Noah med tunge lastebiler, som inneholder miljøgifter.

Noah har i årevis brukt havna og kaianlegg uten å ville gjøre skikkelig opp for seg, og de har i mange år parkert så å si gratis på kommunal grunn. Hva er det Holmestrand kommune venter på? Få denne saken med Noah opp i bystyret, og la oss nå engang for alle få en slutt på at dette firmaet tror de kan gjøre som de vil!

Vanlige innbyggere, som ikke forurenser mer enn utslippet fra en personbil, må betale så det rekker for å kjøre og parkere, og det er ingen forhandlinger med innbyggerne når det settes standard for hva vi skal betale for bruk av kommunale tjenester og bruk av kommunal grunn.

Vi legger ned skoler, fordi flertallet i bystyret påstår at vi ikke har råd til å beholde dem, og i siste bystyret forkynte rådmannen at kommunen hadde problemer med å betale lønninger til de ansatte.

Thove Bringaker

Foto: Kåre Pettersen

Det er derfor nærmest en gåte for meg hva som egentlig foregår, når kommunen ikke engang, i disse trange tider, klarer å få til en avtale om betaling for tjenester Holmestrand kommune yter "miljøbedriften" der ute på Langøya i Re kommune.

Thove Bringaker

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**