Arrogant svar på interpellasjon

Anders Mathisen holdt en interpellasjon til kommunestyret i Gjøvik den 28.10.2010 etter at tildelingskontoret i Gjøvik hadde vært på et 2 dagers seminar som førte til at pasienter på sykehuset ble liggende en uke lenger enn nødvendig. Ordfører ga et arrogant svar tilbake om at bekymringen måtte være grunnløs.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Ordfører hevdet etter å ha snakket med virksomhetsleder for helse og omsorg at de som holdt vakt på tildelingskontoret hadde løpende dialog via telefon til saksbehandlerne som var på seminar. Derfor så han ikke noe problematisk med situasjonen.

Det er likevel et faktum at flere pasienter ikke ble behandlet på inntaksmøtet den uken dette gjaldt, og at de som svarte på telefonen til tildelingskontoret ga beskjed om at de ikke kunne ta imot beskjed om pasienter da de som hadde med tildeling å gjøre var på seminar. Alle disse pasientene lå derfor på sykehus utskrivningsklare i påvente av inntaksmøtet uken etter.

Mathisen vil ta saken videre med ordfører og virksomhetsleder.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**