Ny aktivitet i Osen Venstre

Onsdag denne uka var fylkesleder Anne Jorid Gullbrekken og Jon Gunnes, Trondheim Venstre, på besøk i Osen. Der møtte de tidligere Venstre-medlemmer som vurderte å starte nytt lokallag i Venstre. Fire tidligere medlemmer møtte opp, og interessen for å starte opp igjen var tydelig til stede.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Fra venstre Torstein Nordmeland, Tove Merethe Stjern, Mary Blengsli, Anne Jorid Gullbrekken og Svein Stjern

Foto: Jon Gunnes

Osen har ikke hatt et aktivt Venstrelag eller representasjon i kommunestyret etter ca. år 2000. Det første målet blir å få til egen liste til kommunestyrevalget neste år, eller eventuelt samarbeidsliste med andre mindre parti i Osen.

Varaordfører og ordfører fra Venstre
Venstre har tidligere stått veldig sterkt i Osen, og det har vært både varaordfører og ordfører fra Venstre i kommunen. – Med Venstre-varaordfører i nabokommunen Roan og ordfører i Flatanger burde det være muligheter for Venstre i Osen også, mener fylkesleder i Sør-Trøndelag Venstre, Anne Jorid Gullbrekken.
– Osen har nettopp avsluttet debatten og folkeavstemningen om hvilket fylke de skal tilhøre, og kommunestyret avgjorde denne onsdagen at kommunen fortsatt skal tilhøre Sør-Trøndelag fylke.
Det er derfor veldig hyggelig at vi nå kan få aktivitet i lokallaget igjen, sier Jon Gunnes, som er kommunalråd for Venstre i Trondheim.

Flere arbeidsplasser
Osen kommune har tilflytting, og flere yngre kommer tilbake til kommunen, etablerer seg og bygger hus. Det er optimisme i kommunen, og det er behov for flere arbeidsplasser. Dette er hovedutfordringen i kommunen. – Her er Venstres næringspolitikk for småbedrifter og næringsdrivende et veldig godt utgangspunkt for engasjement og tilslutning til partiet, avslutter Anne Jorid Gullbrekken

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**