– Se menneskene!

Uttalelse fra Bodø Venstre til Nordland Venstre hvor lokallaget ber fylkeslederen løfte skjebnene til Anne Marie (ulovlig norsk) og Røstbarna Mikael og Adrian på høyeste politisk hold i Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Anne Marie, Adrian og Mikael er tre flotte barn staten Norge straffer fordi deres foreldre har gjort noe ulovelig. Vel så straff foreldrene som har begått en urett, men la barna gå fri! Ingen velger sine foreldre, og det norske folk er ikke tjent med politikere og en statsforvaltning som rir prinsipp og ikke ser menneskeskjebnene. Storting, regjering, byråkrater og embetsverk burde legge alt i kampen for å gi Anne Marie en oppholdstillatelse og la Røstbarna Mikael og Adrian komme til Norge.

Bodø Venstre oppfordre lederen i Nordland Venstre, Berit Woie Berg om å løfte problemstillingen til disse menneskene til Sentralstyret i Venstre og bidra til at Venstre i større grad jobber for å finne politisk løsning. Om Stortinget hadde bedt Lysbakken be byråkratiet finne en humanitetsregel som åpnet for å gi Anne Marie og Røstbarna en oppholdstillatelse i vårt land, da er det vår tro at byråkratene hadde klart dette.

Bodø Venstre har følgende appell:
“Kjære stortingspolitiker fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti og deres velgere. Søk humane løsninger for de virkelige menneskene Anne Marie (forfatteren av boken ulovlig norsk), Adrian og Mikael (Røstbarna). – krev at byråkratene finner en human løsning og støtt denne!! Disse tre menneskeskjebnene fortjener opphold i vårt land på humanitært grunnlag.

Hilsen medmenneskene i styret i Bodø Venstre.

Venstre_i_sentrum
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**