Borgerlig samarbeidsbudsjett i Moss

Venstre, Høyre, KrF og uavhengig Haaland har laget felles budsjett for Moss kommune. Skolens innhold, omsorg og frivillighet er det som er prioritert med ekstra tilskudd i budsjettet samtidig som det bygges opp fond.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Sindre W. Mork

Foto: Christoffer Biong

– Det er særs viktig for Venstre at vi igjen er enige om å satse på innholdet i skolen. Blir det regimeskifte etter lokalvalget i 2011 vil innbyggerne merke denne forskjellen i prioritering, sier Sindre W. Mork, gruppeleder i bystyret.

Ellers satser de nevnte borgerlige partiene på omsorg hvor bemanningen på rehabilitering og sykehjem styrkes samt at rusomsorgen og demens prioriteres høyere.

– Vi har blitt enige om flere lavterskeltilbud innen omsorg og vi satser på frie midler samt støtte innen det frivillige Moss (kultur og idrett). Budsjettet legger opp til mer forebyggende arbeid, spesielt for å skape bedre oppvekstvilkår og et lokalsamfunn som er mer inkluderende, påpeker Mork.

Sedler

Foto: Venstre

Ut over verbalforslagene i tallbudsjettet, fremmer også samarbeidspartiene et forslag om at støtten til skisenteret i Middagsåsen skal avklares. Det er rom i budsjettet til å videreføre den avtalen som har eksistert til i dag. Moss skal være med om det blir enighet mellom kommunene i å fortsatt kjøpe tilgang for skolebarn.

Last ned tallbudsjettet (pdf)

Last ned de tilhørende forslagene (pdf)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**