Elisabeth Paulsen valgt på 1. plass

Sør-Trøndelag Venstre har i dag avholdt nominasjonsmøte. På førsteplass ble sittende fylkestingsrepresentant Elisabeth Paulsen fra Trondheim valgt, på andreplass Christian Bonvik fra Orkdal og på tredjeplass fylkesleder Anne Jorid Gullbrekken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Elisabeth

Foto: NN

Elisabeth Paulsen kom inn i fylkestinget etter valget i 2007, og sitter i dag som Venstres eneste representant på fylkestinget. Der sitter hun i samferdselskomiteen. Hun har tidligere sittet i bystyret i Trondheim, og er fortsatt aktiv i lokallaget der. Du kan lese mer om Elisabeth her.

Motivert for fire nye år
– Etter fire år i fylkestinget har jeg blitt mer og mer klar over hvor viktig Venstre er i fylkespolitikken. På viktige politikkområder som samferdsel, miljø og skole er Venstre partiet som har de beste løsningene, og hvis vi greier å havne på vippen etter neste valg, kan vi få større innflytelse enn det vi har i dag, sa Paulsen på møtet. Hun håper å få med seg minst en til i fylkestinget, noe Venstre var svært nær å oppnå etter forrige valg.

På de neste plassene står Christian Bonvik fra Orkdal og Anne Jorid Gullbrekken fra Rissa. Hele lista er gjengitt under.

1. Elisabeth Paulsen, Trondheim
2. Christian Bonvik, Orkdal