Debatt om posisjon og opposisjon i Haugesund

Tirsdag 02. februar blir det debatt på TV Haugaland om den politiske situasjonen i Haugesund. Nyvalgt leder i Haugesund Venstre, Tore Nilsen, deltar i debatten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Tore Nilsen

Foto: Vidar Grundetjern

I forlengelsen av foreningen Samtids debatt på Høvleriet, har også posisjonens og opposisjonens rolle vært debattert på Haugesunds Avis sine nettsider. I dag blir dette tema i TV Haugalands 17:30 sending. Tore Nilsen representerer Venstre i debatten.

Gjennom den siste valgperioden har Venstre markert seg som det eneste aktive opposisjonspartiet, og har på den måten vist at det finnes et tredje alternativ til den tradisjonelle blokktenkingen. Venstre rolle som opposisjonsparti har vært å sette fokus på liberale verdier, og å vise at det er behov økt fokus på disse verdiene i politikken i Haugesund.

Venstre har vært svært aktive med interpellasjoner, spørsmål, egne alternative forslag og egne budsjettforslag gjennom hele perioden. Dette står i sterk kontrast til de andre opposisjonspartienes opptreden i bystyret. Ikke minst kommer dette klart til uttrykk i skolepolitikken, der Venstre som eneste parti har kjempet mot de store nedskjæringene vi nå har fått i skolebudsjettet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**