Årsmelding fra styret

Her finner du styrets årsmelding for 2010.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Styret har bestått av
Leder: Johannes Rosvold
Nestleder: Brita Kleven Thorsvik
Kasserer: Johannes Overmo
Styremedlem: Bjørn Stian Hojem
Sekretær: Grethe Dyrstad Sende
Varamedlemmer: Ingunn Leirset, Joar Aksnes, Per Hårnes, Trond Elnes
Revisorer: Nils Georg Leirset og Jarle Benum
Valgkomite: Johannes Overmo, Joar Aksnes og Grethe Dyrstad Sende (utnevnt av styret da årsmøtet i fjor ikke utnevnte valgkomite)

Politiske organ:
Brita Kleven Thorsvik er medlem i formannskapet og kommunestyret. Lars Gunnar Marken var medlem i kommunestyret, samkommunestyret og samarbeidsutvalget ved Verdalsøra Ungdomsskole til 01.03.10. Johannes Rosvold er medlem i kommunestyret og samkommunestyret fra 01.03.10, 1. vara til Driftskomiteen, 2. vara til Formannskapet og medlem i samarbeidsutvalget for Ness Oppvekstsenter. Maj-Brit S. Larsen er medlem i Stiftelsen Stiklestad Museum. Nils Georg Leirset er 1. varamann i plan og utviklingskomiteen. Brita Kleven Thorsvik deltok i et utvalg som utreder politisk organisering fra neste valgperiode.

Deltagelse utenfor kommunen: Lars Gunnar Marken er medlem i styret for Nord-Trøndelag Venstre, leder i Nord-Trøndelag Unge Venstre, sitter i skoleutvalget for Verdal videregående skole og er 1. varamann i fylkeslandbruksstyret. Brita Kleven Thorsvik er 1. varamann i styret for Nord-Trøndelag Venstre og hun er ordfører i representantskapet i LL Inntrøndelagen. Johannes Rosvold har deltatt på to samlinger med Venstre-skolen. På Nord-Trøndelag Venstres fylkesårsmøte 12-13.02 deltok Lars Gunnar Marken, Nils Georg Leirset og Johannes Rosvold. På lokalpolitisk nettverk 01.05 i Trondheim deltok Brita Kleven Thorsvik og Grete Dyrstad Sende. Nils Georg Leirset deltok i nominasjonskomiteen til Nord-Trøndelag Venstre. På Nord-Trøndelag Venstres nominasjonsmøte deltok Nils Georg Leirset, Bjørn Stian Hojem, Lars Gunnar Marken og Johannes Rosvold.

Medlemmer:
I følge oversikt fra Venstre sentralt er det pr 1.januar 2011 i alt 32 medlemmer i Verdal Venstre. Antall medlemmer som ikke har betalt medlemskontingent for året 2010: 3

Møtevirksomhet:
Det har vært holdt 9 styremøter i løpet av 2010, og gruppemøter har vært avholdt før hvert kommunestyremøte. Gruppemøtene har vært åpne og bekjentgjort pr e-post. Den siste delen av året har styremøtene og gruppemøtene blitt lagt til samme kveld, for å kunne tilrettelegge for deltagere og spare tid.
Vi hadde medlemsmøte i klubbhuset på Trones (golfklubben) den 10.11, der fylkesleder i Nord Trøndelag Venstre, André Skjelstad, og lokallagsleder i Levanger, Karl M. Buchholdt var innbudne gjester. Det ble servert pizza, kaffe og kake, og vi hadde underholdning ved Dagfinn Thorsvik.
Det ble i løpet av året sendt ut 6 månedsrapporter utarbeidet av gruppelederen.

Valgkamp for 2011:
I april ble det utnevnt en nominasjonsnemnd, programnemnd og ei valgkampnemnd.
Valgkampnemnda består av: Brita Kleven Thorsvik, Ragnar Vestvik og Stig Holmen
Programnemnda består av: Johannes Rosvold, Lars Gunnar Marken, Johannes Overmo, og Maj Brit Larsen
Nominasjonsnemnda består av: Nils Georg Leirset, Aud Segtnan, Ingunn Leirset og Grethe Dyrstad Sende
10. september hadde Verdal Venstre "stand" på Minsås Plass, der Brita Kleven Thorsvik, Ragnar Vestvik og Johannes Rosvold svarte på spørsmål og markerte starten på valgkampen i 2011 — 1 år før valget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**